top of page

WTC Calcine  te Kalken is een wielertoeristenclub aangesloten bij Wielerbond Vlaanderen. De club werd opgericht in 1971 en bestaat dus bijna 50 jaar !! Onze eerste thuisbasis was café Calcine in de Koffiestraat te Kalken. Vandaar ook direct de link met de naam van onze club. Na de sluiting van café Calcine hadden we een tiental jaren onze basis in café Parochiehuis te Kalkendorp. Momenteel is onze club gevestigd in het goedkoopste café van Vlaanderen, namelijk café De Schorpioen op de Heirweg te Kalken.

Bij WTC Calcine heb je de keuze uit fietstochten op weekdagen en/of op zondagen, en dit gedurende het ganse kalenderjaar.

De groepsritten op zondag lopen van ongeveer half februari tot eind september.

​

Op zondag ligt het accent op het groepsgevoel. We starten en eindigen altijd samen aan het clublokaal voor een tocht van minimum 50 km tot maximum 90 km. Dit kan een eigen rit zijn (onze Calcine ritten) of een rit bij een organisatie van een andere club. De snelheid wordt aangepast aan de groep en de gemiddelde snelheid die wij halen (doorgaans tussen 25 en 28 km/u) is van ondergeschikt belang aan het amusement en kameraadschap binnen  onze club.

Op weekdagen/zaterdagen kiest elk lid zelf zijn tocht volgens de kalender van Wielerbond Vlaanderen of een andere organisatie. Elk lid bepaalt voor zichzelf waar hij/zij fietst, welke afstand, welke snelheid en hoe laat men start. De leden spreken ook onderling af indien ze samen willen rijden. Raadpleeg de "kalender" voor meer info over de verschillende organisaties/ritten.

​

Naast de ritten op weekdagen en/of zondagen organiseert onze club ook jaarlijks een daguitstap voor onze leden en hun partner. Meer info over deze uitstap verschijnt op onze website.

​

Heb je zin gekregen om eens met onze club vrijblijvend mee te rijden of lid te worden ? Contacteer WTC Calcine via het tabblad "contact".